Hydrofobe coating

Om uw fiets (race, MTB, E-bike, trekking, …)optimaal te beschermen tegen de invloeden van buitenaf is een speciale lakcoating nodig.
Minder hechting van vuil, water en zand voor een optimale bescherming van uw kostbare bezit.

  • Extreem water- en vuilafstotende hydrofobische  eigenschappen. Vuil zal zich niet meer hechten.
  • Wassen en algemeen onderhoud wordt veel makkelijker.
  • Eenmaal correct aangebracht zal de coating voor jaren de lak en andere delen op de fiets beschermen.
  • Lak behoud veel langer de glans.
  • Matte lakken blijven veel langer een volle luxe uitstraling geven.
  • Zeer duurzame oplossing

 

Wat is een hydrofobische coating nu precies .

 

Hoe minder je wast, hoe beter het werkt

De coating zelf is - ongeacht de manier waarop je hem op de fiets aanbrengt - dezelfde. Door de coating op een ontvette ondergrond aan te brengen, wordt er een 1 micron dik laagje gelegd dat omwille van het aanwezige siliciumdioxide sterk waterafstotend is. Het resultaat daarvan is dat vuil zich veel minder goed kan vasthechten en zich na een fietstocht heel eenvoudig laat afspoelen. In plaats van na een rit nog met emmer en spons aan de slag te moeten, volstaat het om de fiets met een ‘dikke’ waterstraal af te spoelen. Heeft er zich toch vuil na een langere periode vastgezet, dan kan je de fiets met de onderhoudsshampoo wassen. Hoe vaker je de fiets wast, hoe sneller de coating zal verdwijnen. Heb je de UV-bestendige coating correct aangebracht en was je de fiets niet te vaak, dan moet het laagje twee jaar blijven zitten. De coating kan je op glanzende en matte lak aanbrengen waarbij de matte lak wel iets voller van kleur wordt, maar niet begint te glanzen. Interessant is dat de coating zoutbestendig is, ideaal dus voor wie ook in de winter naar het fietst rijdt of voor wie vaak op het strand fietst. Lute gelooft dat een fiets die met de hydrofobe coating behandeld is ook aerodynamischer is omdat de lucht met minder weerstand langs de gladde oppervlakken glijdt en wil dat ook nog wel eens in de windtunnel onderzoeken.

 

Tot slot moet de Proteam Hydro Coating minimaal 12 uur (bij kamertemperatuur 20°c.) drogen voordat de fiets in aanraking komt met water. De fiets mag niet gewassen worden binnen de eerste 72 uur!

 

Racefiets &  MTB : Goed gereinigd aangeleverd of nieuw: € 95

Eventuele meerprijs voor extra schoonmaakwerk of een pre-coating wasbeurt : € 25,00

 

https://proteambicyclecare.com/

Om uw fiets (race, MTB, E-bike, trekking, …)optimaal te beschermen tegen de invloeden van buitenaf is een speciale lakcoating nodig.
Minder hechting van vuil, water en zand voor een optimale bescherming van uw kostbare bezit.

  • Extreem water- en vuilafstotende hydrofobische  eigenschappen. Vuil zal zich niet meer hechten.
  • Wassen en algemeen onderhoud wordt veel makkelijker.
  • Eenmaal correct aangebracht zal de coating voor jaren de lak en andere delen op de fiets beschermen.
  • Lak behoud veel langer de glans.
  • Matte lakken blijven veel langer een volle luxe uitstraling geven.
  • Zeer duurzame oplossing

 

Wat is een hydrofobische coating nu precies .

 

Hoe minder je wast, hoe beter het werkt

 

De coating zelf is - ongeacht de manier waarop je hem op de fiets aanbrengt - dezelfde. Door de coating op een ontvette ondergrond aan te brengen, wordt er een 1 micron dik laagje gelegd dat omwille van het aanwezige siliciumdioxide sterk waterafstotend is. Het resultaat daarvan is dat vuil zich veel minder goed kan vasthechten en zich na een fietstocht heel eenvoudig laat afspoelen. In plaats van na een rit nog met emmer en spons aan de slag te moeten, volstaat het om de fiets met een ‘dikke’ waterstraal af te spoelen. Heeft er zich toch vuil na een langere periode vastgezet, dan kan je de fiets met de onderhoudsshampoo wassen. Hoe vaker je de fiets wast, hoe sneller de coating zal verdwijnen. Heb je de UV-bestendige coating correct aangebracht en was je de fiets niet te vaak, dan moet het laagje twee jaar blijven zitten. De coating kan je op glanzende en matte lak aanbrengen waarbij de matte lak wel iets voller van kleur wordt, maar niet begint te glanzen. Interessant is dat de coating zoutbestendig is, ideaal dus voor wie ook in de winter naar het fietst rijdt of voor wie vaak op het strand fietst. Lute gelooft dat een fiets die met de hydrofobe coating behandeld is ook aerodynamischer is omdat de lucht met minder weerstand langs de gladde oppervlakken glijdt en wil dat ook nog wel eens in de windtunnel onderzoeken.